Koronavettregler for allmennflyging og annen luftsport

Norges Luftsportsforbundt oppdaterte Koronavettregler for allmennflyging og annen luftsport i dag. Tiltak av gruppene i Os Aero Klubb er:

Seilfly:
Alle medlemmene i seilfygruppen skal ha årlig utsjekk før de får fly seilfly. Vi venter med flyging inntil vi kan fly tosetere med medlemmene, at banen er klar og at flyene er tatt ut av bakkeforsikring og inn i vanlig forsikring igjen.

Modell:
Modellaktivitet på Ulven kan startes opp igjen så lenge vi forholder oss til de retningslinjer som kommer fra NIF/NLF.
Regelen om fem eller mindre må overholdes, og her får vi bare følge førstemann til møllen prinsippet. Dersom en kommer til Ulven og ser at det allerede er mer enn 5 som flyr kan en vente i bil eller komme tilbake på et senere tidspunkt når det er færre enn 5 tilstedte.
Pga krav om bruk av bakkeradio under modellflyaktivitet vil det bli satt opp Antibac i modellflybrakken som kan benyttes for desinfisering ved håndtering av bakkeradioen.

Sportslfy:
OAK Sportsfly vil ikke tilby aktivitet nå. Sportsflyet står i hangar på Stord og har bakkerisiko forsikring. Vi kommer tilbake med operativ info senere og i påvente av ferdig stillelse av hangar på Ulven.