Medlemsmøte om framtiden av flyparken

Dato / tid
Date(s) - 14/11/2022

Vaksinen, Ulven

Framtiden av flyparken

Kveldens tema blir dagens samt Os Aero Klubbs framtidige flyparken.

Vi vil gå gjennom dagens flypark samt forventet behov i framtiden og diskutere hva slags flypark vi øsnker samt forskjellige muligheter å få det til. I fjor snakket vi om forskjellige ideer rundt privatkjøp i andelslag samt flykjøp eller leie i regi av klubben. I år har en andelslag kjøpt en TMG som er leid av klubben og som har blitt stadig mer populært. Generelt var det ikke alt for høy press på klubbflyene i år, men det skyldes kanskje også dårlig vær tidligere i sesongen.

Vi har fått en ny seilflyger i klubben med sertifikat samt flere nye elever. I tillegg har vi en god del elever som er snart klar til oppflyging tidlig i 2023.

Har vi en flypark som er tilpasset til våre behov? Hva slags flyging er medlemmene mest interessert i? Hva slags fly trenger vi, har vi, ønsker vi?

Innspill sendes gjerne i forkant til post@osaeroklubb.no

Vi håper flere har anledning å være med på Ulven for å diskutere dette tema.