Klubbtur til Lasham, England

All Day

Lasham Gliding Society

Kategorier

Reiser med Norwegian kl 07:00 lørdag 14. mars og hjem igjen kl 20:50 fra Gatwick søndag 15. mars. Hvis du vil være med så må du selv bestille flybillett. Gir du beskjed til Terje Eltvik innen 1. mars så tilpasser vi leiebil etter hvor mange vi blir. Overnatting er planlagt på internatet på Lasham. Restaurant og bar er det også på plassen. Ellers mulig med B&B og mat i nærområdet for de som ønsker det.

Har vært i kontakt med Lasham og vi er hjertelig velkommen. De organiserer tilstrekkelig med instruktører i forhold til hvor mange vi blir. Fly er det sikkert nok av. De har blant annet 13 tosetere fra K-13 til Duo og 6 ensetere. Startmetoder er vinsj og flyslep. TMG (Rotax-falke) er også tilgjengelig.
Lasham er det største seilflysenteret i Storbritannia. Se https://www.lashamgliding.com/ for mer info om Lasham. Langt over 100 seilfly er stasjonert der og flere klubber opererer derfra.